loading...
فال روزانه | آپدیت نود 32 | قیمت سکه ، طلا ؛ ارز
عبدالله اسکندری بازدید : 115 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

حوادث و اتفاقات چند روز اخیر نشان می‌دهد مناطق شیعه‌نشین شرق عربستان در آینده نزدیک آبستن حوادث بیشتری خواهد بود.

 
 

در حالی که شیعیان ساکن در این مناطق همچنان در شوک دو انفجار انتحاری طی یک هفته گذشته هستند، روز گذشته گروه تروریستی داعش پیام تهدیدآمیزی جدید را علیه آنها صادر کرد. دراین پیام از دولت عربستان و تمام اهل سنت این کشور خواسته شده است برای حمله به شیعیان به گروه داعش کمک کنند.

به گزارش جام جم و به نقل از پرس تی وی، تروریست های داعش در پیام 13 دقیقه ای خود که به «ولایت نجد» (زیر شاخه داعش در عربستان) منتسب است، جوانان عربستان سعودی را برای عضویت در این گروه تروریستی فراخوانده و از آنها خواسته است «شبه جزیره عرب را از شیعیان پاک سازی کنند.» داعش همچنین در این پیام ضمن تمجید از عملیات تروریستی اخیر علیه شیعیان عربستان، تأکید کرد شیعیان به دلیل کفر حق زندگی در این کشور را ندارند.

این پیام با اشاره به ادعاهای ابن تیمیه (از پیشگامان سلفی گری در قرن هشتم) خاطرنشان می کند شیعیان خطرناک تر از یهودیان و مسیحیان هستند، بنابراین طبق فرمان خلیفه داعش، باید شیعیان را در هر جایی که هستند به قتل رساند. سخنگوی داعش در این فایل تنها به عملیات انتحاری 22 ماه می در شهرک القدیح در القطیف اشاره می کند و این مساله نشان می دهد این فایل پیش از وقوع انفجار روز جمعه در منطقه الدمام، مرکز استان الشرقیه تهیه شده است. داعش پیش از این نیز با انتشار ویدئویی هشدار داده بود «روزهای سیاهی» را برای شیعیان عربستان رقم می زند.

بی توجهی مقامات ریاض به تهدیدها

آنچه طی یک هفته گذشته بیش از همه باعث اعتراض و ناراحتی ساکنان مناطق شرقی عربستان شده، بی توجهی مسئولان عربستان به تامین امنیت شیعیان در این مناطق بود. همین مساله باعث شد تا شهروندان منطقه القدیح روز گذشته برای رساندن صدای اعتراض خود به مسئولان ریاض، به خیابان ها بیایند. نسیم عساده یکی از این معترضان به خبرنگار شبکه المنار گفت: این مساله بسیار عجیب است که دولت برای محافظت از شهروندان خود هیچ اقدام مثبتی انجام نمی دهد. برخی دیگر به این مساله انتقاد دارند که پس از وقوع انفجارهای انتحاری، صدها نیروی امنیتی به این منطقه اعزام شده اند در حالی که این کار می بایست پیش از این حملات صورت می گرفت.

در همین راستا، سازمان عفو بین الملل نیز با انتقاد از رویکرد مقامات ریاض در محافظت از جان اقلیت شیعه در این کشور، خواستار آن شد که به جای حرف، عمل و اقدامی جدی در این زمینه انجام دهند. سازمان حقوق بشر مستقر در لندن نیز خواستار بررسی و تحقیق شفاف ریاض در این زمینه شد. این سازمان اعلام کرد: تا زمانی که مقامات عربستانی تحقیقی شفاف و جامع در مورد این گونه حوادث انجام ندهند و مانع از وقوع حوادثی مشابه علیه شیعیان نشوند، خشونت ها و درگیری های فرقه ای علیه شیعیان بیشتر خواهد شد.

انفجار انتحاری اخیر در عربستان که به طور مشخص محل تجمع و اماکن مذهبی شیعیان راهدف قرار داده بود با محکومیت های بین المللی مواجه شد. حتی علما و مراجع بزرگ اهل تسنن نیز این اقدامات را بشدت محکوم کرده و در راستای ایجاد تفرقه های مذهبی ارزیابی کردند. روز جمعه، احمد الطیب، رئیس دانشگاه علوم اسلامی الازهر مصر بر حرمت خون مسلمانان حتی از جهت کینه توزی های فرقه گرایانه تاکید کرد و گفت کسی حق ندارد به بهانه دشمنی های فرقه ای خون مسلمان دیگری را بریزد. دار الافتاء مصر نیز حمله تروریستی در شهر الدمام را محکوم و تأکید کرد این جنایت کاملا به اسلام و مسلمانان بی ارتباط است و هدفش نیز ضربه زدن به ثبات در منطقه عربی است. علمای لبنان ازجمله مفتی اعظم این کشور نیز حوادث تروریستی عربستان را بشدت محکوم کرد.

تنها واکنش مقامات سعودی نسبت به این اتفاقات این بوده است که ملک سلمان، پادشاه این کشور پس از انفجار نخست به شاهزاده محمد بن نایف دستور داد عاملان این حادثه تروریستی را هر چه سریع تر دستگیر کنند. اما این نکته قابل توجه است که دستگاه های امنیتی عربستان به جای دستگیری عاملان این حوادث غالبا شیعیان معترض را بازداشت می کنند. از سوی دیگر این گونه اقدامات با تبلیغات گسترده رسانه ای عربستان علیه شیعیان تناسبی ندارد. یک نمونه مشخص در این زمینه شبکه سعودی الاخباریه است که با انتشار گزارش های مغرضانه و جهت دار، نقش مهمی در گسترش رویکردهای تکفیری و حمایت از تروریست ها داشته است. در همین حال، روزنامه رای الیوم روز گذشته با انتشار مقاله ای نوشت: تشکیلات داعش آن طور که رسانه های عربستان تبلیغ می کنند، در صدد ایجاد فتنه میان شیعه و سنی نیست بلکه به دنبال پیاده کردن بخش اصلی ایده های «وهابیت» خود یعنی ستیز با طیف های شیعه است. در ادامه این گزارش آمده است: روحانیون، مبلغان و نویسندگان سنی سعودی طی یک هفته اخیر با قربانیان این انفجارها که از طیف شیعه هستند، ابراز همبستگی کرده اند. موضوع مهم دیگر نزدیکی ایدئولوژی تروریست های داعش با تفکر وهابیت حاکم بر عربستان است. با روی کار آمدن این گروه های تروریستی در منطقه از حدود سه سال پیش، ریاض همواره به تامین مالی و نظامی تروریست ها اقدام کرده است. حتی مقامات امنیتی عربستان وقتی دو عامل انفجارهای القدیح و الدمام را معرفی کردند معلوم شد هردو سعودی تبار هستند که اخیرا به این تشکیلات پیوسته اند. اینها نشان می دهد رابطه ای مخفی بین داعش و سازمان های اطلاعاتی عربستان وجود دارد.

به هرحال تهدید اخیر داعش علیه شیعیان بسیار خطرناک بوده و راه را برای هرگونه عمل جنایتکارانه علیه آنان دراین کشور فراهم می کند. این نکته نشان می دهد که عربستان سعودی باید به مسئولیت های خود عمل کرده و امنیت شیعیان را در اولویت های خود قرار دهد، در غیر این صورت مسئولیت هرگونه خطری علیه شیعیان برعهده نظام حاکم بر این کشور خواهد بود.

داعش زندان پالمیرای سوریه را منفجر کرد

دید بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تروریست های داعش با کار گذاشتن بمب در داخل و اطراف زندان شهر پالمیرا(تدمر)، این محل را منفجر کردند.زندان پالمیرا که یکی از مخوف ترین و امنیتی ترین زندان های سوریه محسوب می شد، پس از اشغال شهر به دست داعش افتاد. بیش از 30 زندانی لبنانی حاضر در این زندان که برخی از آنها 35 سال در آنجا زندانی بودند به لبنان فرستاده شدند و اطلاع دقیقی از دیگر زندانیان موجود در آن در دست نیست.

از سوی دیگر روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در خبری از تاسیس وزارت آثار باستانی توسط داعش برای اداره عملیات غارت آثار باستانی در سوریه و عراق خبر داد.ساندی تایمز نوشت: داعش غارت آثار باستانی را به تجارت سازماندهی شده برای خود تبدیل و در زمان کنترل بر شهر موصل، نمرود و الحضر در عراق و تدمر سوریه آثار باستانی این شهرها را غارت کرده است.

 

  • البغدادی برای کربلا و بغداد خط و نشان کشید - دیپلماسی ایرانی

    www.irdiplomacy.ir/.../البغدادی+برای+کربلا+و+بغداد+خط+و+نشان+کش...
    البغدادی برای کربلا و بغداد خط و نشان کشید ... وی در این نوار صوتی با صراحت از تصمیم داعش برای حمله به بغداد و کربلا پس از «پیروزی در الانبار» سخن می گوید. ... پیوستن دختران به داعش برای زندگی رمانتیک · داعش: تمام شیعیان عربستان باید ...
  • خط و نشان داعش برای بارزانی با اعدام یک نیروی پیشمرگه + ...

    fa.abna24.com/service/archive/2015/04/23/685801/story.html
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - خط و نشان داعش برای بارزانی با اعدام یک نیروی پیشمرگه + تصاویر ... امام علی(ع) پیوست/ وداع باشکوه شیعیان عربستان با شهید نماز + تصاویر.
  • هیچ کشوری از «نفرت داعش» در امان نیست - خط امام

    khateemam.com/1394/03/05/دریچه/13713.html/
    ۶ روز پیش - خط امام : حمله گروه تروریستی داعش به یکی از مسجدهای شیعیان در عربستان نشان داد که هیچ کشوری از موج نفرت این گروه در امان نیست و در صورت تداوم ...
  • خط و نشان هواداران الهلال برای پرسپولیس! - شهدای ایران

    shohadayeiran.com/fa/news/.../خط-و-نشان-هواداران-الهلال-برای-پرسپولی...
    تعدادی از هواداران تیم فوتبال الهلال عربستان بعد از شکست این تیم برابر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، با ایجاد کمپین‌های مجازی برای بازی برگشت خط و نشان کشیدند. ... داعش: تمام شیعیان عربستان باید از میان برداشته شوند · چهار سوال امتحانی ...
  • اخبار داعش لحظه به لحظه » ادامه جنایات داعش؛ این‌بار خط و نشان ...

    www.daesh.ir/1394/02/03/ادامه-جنایات-داعش؛-این‌بار-خط-و-نشان-ب/
    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - ادامه جنایات داعش؛ این‌بار خط و نشان برای بارزانی با اعدام یک پیشمرگه +تصاویر ... و به رئیس اقلیم کردستان عراق هشدار داد که عاقبت شومی در انتظارش است. .... تصاویر اولیه از حمله انتحاری به مسجد شیعیان عربستان +فیلم · فیلم ...
  • داعش خواستار کشتار شیعیان عربستان شد » پایگاه خبری ...

    sajednews.com/.../43513-داعش-خواستار-کشتار-شیعیان-عربستان-شد.ht...
    داعش خواستار کشتار شیعیان عربستان شد ... داعش روز شنبه با صدور بیانیه‌ای، خواستار کشتار شیعیان ساکن عربستان شد. ... داعش برای کعبه هم خط و نشان کشید.
  • خط و نشان مقتدا صدر برای داعش - شهیدنیوز shahidnews.com

    www.shahidnews.com/view/14327/خط-و-نشان-مقتدا-صدر-برای-داعش
    ۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - قتل عام شیعیان قطیف عربستان در مسجد ... خط و نشان مقتدا صدر برای داعش. شهیدنیوز: رهبر جریان صدر عراق به گروهک تروریستی داعش درباره هرگونه ...
  • داعش، برای پوتین هم خط و نشان کشید - شیعه نیوز

    www.shia-news.com/fa/news/.../داعش-برای-پوتین-هم-خط-و-نشان-کشید
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ه‍.ش. - گروهک تروریستی داعش با انتشار فیلمی از دست‌یابی اعضای خود به جنگنده‌های قدیمی ... تأکید شیعیان قطیف عربستان بر تشکیل کمیته‌های مردمی ...
  • خط و نشان ارتش عراق برای داعش+عکس - شبکه اطلاع رسانی راه ...

    www.dana.ir/News/53785.html
    ۵ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - داعش! ما می آییم...پارچه نوشت روی خودروی نظامی ارتش عراق. خط و نشان ارتش عراق برای داعش. کلیدواژه: دانا ... داعش شیعیان عربستان را تهدید کرد ...
  • خط و نشان داعش برای رؤسای جمهور آرژانتین و شیلی | عصر اهواز ...

    asrahwaz.ir/in_the.../خط-و-نشان-داعش-برای-رؤسای-جمهور-آرژانتی.html
    ۷ روز پیش - خط و نشان داعش برای رؤسای جمهور آرژانتین و شیلی ... در حال حاضر گروه داعش با هزاران عضو آمریکایی و اروپایی در صفوف خود، در عراق و سوریه مشغول به ... گروه‌های قومی و مذهبی از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها، مسیحیان، زنان و کودکان می‌شود.
  • خط و نشان عربستان به رانندگی زنان - شبکه خبر

    www.irinn.ir/news/31787/خط-و-نشان-عربستان-به-رانندگی-زنان
    ۲ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - بگرد. صفحه اصلی خط و نشان عربستان به رانندگی زنان .... تظاهرات شیعیان عربستان در قطیف/ داعش حمله به شیعیان را به عهده گرفت · روزنامه های ...
  • صراط نیوز | Seratnews.ir

    www.seratnews.ir/
    بازتاب آخرین اخبار ایران و جهان در صراط نیوز. ... امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه آمریکا اهل دبّه است، گفت: رعایت خطوط ترسیم‌شده توسط مقام معظم ... حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه راه علاج وجود دارد خاطر نشان کردند: کمبود منابع گرهِ باز .... آماده باش لیبی برای مقابله با داعش ... پیام آیت‌الله مکارم درباره حمله به شیعیان ...
  • منتجب نیا: دبیر شورای نگهبان برای مجلس دهم خط و نشان کشید

    www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این بی اعتبار کردن نظام است و به دنیا نشان می دهد آنها هم که اعدام می شوند ما ... در انفجار انتحاری در مسجد شیعیان عربستان (+عکس) / داعش برعهده گرفت.
  • مرزهای ایران، بغداد و حرم مطهر امامان شیعه خط قرمزهای ایران در ...

    www.newssh.ir/new.aspx?id=16760
    ۸ مهر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مرزهای ایران، بغداد و حرم مطهر امامان شیعه خط قرمزهای ایران در عراق/ داعش ... خط قرمز خواندن "بغداد" در کنار سایر اماکن مقدسه توسط روحانی نشان می‌دهد، ...
  • پوستر/خط و نشان شيعه براي داعش | پایگاه خبری تحلیلی ...

    www.kivimiz.ir/news/26361
    ۲ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ريزگرد هاي عراق به كوثر هم رسيد ... پوستر/خط و نشان شيعه براي داعش ... كيويميز: اي داعش اگير پا به حرم بگذاري، يك تكه ز ديوار حرم برداري، شيعه ...
  • بازتاب حمله تروریستی به مسجد شیعیان در عربستان/ تلاش ...

    www.tabnak.ir › صفحه نخست › بين‌الملل
    ۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - به گزارش «تابناک»، حمله تروریست‌های داعش به یک مسجد شیعیان در عربستان ... فوری به این بیانیه داعش در پذیرش مسئولیت انفجار روز گذشته نشان نداده‌اند. .... خط و نشان مطهری برای وزیر کشور پس از علنی شدن پشت پرده غائله کرج ...
  • خط و نشان فرمانده نیروی زمینی ارتش برای تروریست‌های داعش ...

    www.yjc.ir/.../خط-و-نشان-فرمانده-نیروی-زمینی-ارتش-برای-تروریست‌ها...
    ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - خط و نشان فرمانده نیروی زمینی ارتش برای تروریست‌های داعش/ هر ... از قدرت‌ها جهان اسلام بود که از وحدت بین شیعه و سنی بوجود می‌آمد و زمینه‌ساز آن انقلاب ...
  • خط و نشان دولت فراری یمن برای کشتی ایرانی - مشرق نیوز ...

    www.mashreghnews.ir/.../خط-و-نشان-دولت-فراری-یمن-برای-کشتی-ایرا...
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آمریکا و عربستان می گویند ایران باید به جای بندر حدیده یمن، به طور مستقیم این کمک ها را به کشور ... دولت فراری یمن باید بفکر نجاتش ار غرق شدن باشد نه بفکر خط و نشان کشیدن ... فراخوان داعش برای کشتار شیعیان عربستان.
  • خط و نشان امیر پوردستان برای عربستان - پایگاه خبری ...

    nbjnews.ir/index.php/2015-04.../316-2015-04-19-07-34-19.html
    خط و نشان امیر پوردستان برای عربستان. ... امیر پوردستان درباره نقش ایران در شکستهای داعش در عراق اظهار داشت: داعش در زمان بسیار کوتاه از مرز شرق عراق که مرز اردن ...
  • از آمریکا و ایران تا ترکیه و عربستان؛ زیر تیغ تهدیدات داعش ...

    namehnews.ir/.../از-آمریکا-و-ایران-تا-ترکیه-و-عربستان-زیر-تیغ-تهد...
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - این گروه به «آیت الله سیستانی» مرجع مورد احترام شیعیان نیز حمله کرده و در ... و کویت نیز از تهدیدات داعش در امان نبودند؛ نکته جاب توجه اما خط و نشان ...
  • خط و نشان کرار این بار بااسلحه+عکس - زمان

    www.zamannews.ir/بخش.../11252-خط-نشان-کرار-این-بار-بااسلحه-عکس
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ... دکترجوانی که نقشه داعش برای کشتار شیعیان عربستان ناکام گذاشت +عکس · غنائم داعش از پایگاه ارتش ... خط و نشان جاسم کرار این بار با اسلحه!
  • سايت خبری تحلیلی شفاف

    shafaf.ir/
    برای نخستین بار از آغاز تجاوز ائتلاف عربستان به یمن؛ ... در این میان خودروسازان نیز که نشان داده اند هر بار به دنبال افزایش قیمت خودروها هستند به نظر می رسد با گرانی بنزین و گاز فرصت ... این نیروها همچنین ده‌ها داعشی را از پای درآورده و تمام خطوط امدادرسانی به داعش در جنوب الرمادی را قطع کردند. ..... داعش عربستان شیعیان را تهدید کرد ...
  • ایران: عربستان آماده ضربات مهلک باشد/ شعاع 40 کیلومتری ...

    alef.ir/vdcau0nuw49nii1.k5k4.html?267620
    ایران: عربستان آماده ضربات مهلک باشد/ شعاع 40 کیلومتری خط قرمز با داعش ... پيشينه مردم يمن نشان مي‌دهد که مردمي جنگجو، مقاوم و شجاع هستند و من به عربستان توصيه ...
  • عکس: خط و نشان ارتش عراق برای داعش - پارسینه

    www.parsine.com/fa/news/.../عکس-خط-و-نشان-ارتش-عراق-برای-داعش
    ۵ بهمن ۱۳۹۲ ه‍.ش. - عکس: خط و نشان ارتش عراق برای داعش. داعش ! ما می آییم...پارچه نوشت روی ... داعش میگه شیعیان کافر هستند ، پس وای به حال ایرانیان زرتشتی .
  • خط نشان برای آقای وزیر پس از پایان نمایشگاه کتاب

    www.entekhab.ir/.../خط-نشان-برای-آقای-وزیر-پس-از-پایان-نمایشگاه-ک...
    خط نشان برای آقای وزیر پس از پایان نمایشگاه کتاب · پایگاه خبری تحلیلی ... داعش: تمام شیعیان عربستان باید از میان برداشته شوند. «توافق اولیه انصارالله و ...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2030
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 179
  • آی پی دیروز : 144
  • بازدید امروز : 587
  • باردید دیروز : 780
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,522
  • بازدید ماه : 18,657
  • بازدید سال : 118,459
  • بازدید کلی : 669,305